PDA

View Full Version : SI cover: Chiefs going to the Super Bowl



IlovetheChiefs
08-19-2009, 10:23 PM
Remember this Sports Illustrated cover from the beginning of the '96 season predicting us to be in the Super Bowl? It's cool!

http://www.chiefscrowd.com/forums/images/imported/2009/08/139.jpg

Connie Jo
08-19-2009, 10:56 PM
I remember it well, haha. Unfortunately, I believed it too! lol

honda522
08-20-2009, 12:48 AM
We actually were favored to win??? I was 8 YO, I wouldn't remember something like that.

Guru
08-20-2009, 01:10 AM
I remember SI making a big deal about our 9-0 season too. Dr. Z picked us that year too. We all know what happened after SI pointed out we were 9-0 too.

Chiefster
08-20-2009, 01:24 AM
was that bono? lol

It is indeed!

PawnshopMarimba
08-20-2009, 03:13 AM
Jeez, I really miss Marcus. That guy ran with such grace and was such a class act. It's no wonder Davis had him on the bench; he was a good human being. Can't have guys like him representing a crew of convicts, amirite?

AussieChiefsFan
08-20-2009, 03:21 AM
It is indeed!
Really?!

Chiefster
08-20-2009, 04:00 AM
Jeez, I really miss Marcus. That guy ran with such grace and was such a class act. It's no wonder Davis had him on the bench; he was a good human being. Can't have guys like him representing a crew of convicts, amirite?

Me too; best short yardage RB in the game!


Really?!

Really.

stricken721
08-20-2009, 04:02 AM
I love that cover of SI. Would look good framed and up on a wall. :bananen_smilies046:

Chiefster
08-20-2009, 04:04 AM
I'm surprised Derrick was not pictured.

stricken721
08-20-2009, 04:05 AM
I can't believe I am asking this but who is the guy in the middle?

Chiefster
08-20-2009, 04:06 AM
Neil Smith

stricken721
08-20-2009, 04:10 AM
Neil Smith

Thanks. I thought that's who it was but I wasn't sure.

Chiefster
08-20-2009, 04:14 AM
No problem. Of course you know Marcus Allen and the QB Steve Bono right? :)

stricken721
08-20-2009, 04:19 AM
No problem. Of course you know Marcus Allen and the QB Steve Bono right? :)

Yup I knew that. It's just my memory of the Chiefs from the 90's isn't much. When this cover for SI was done I was only 5 years old. :lol:

Chiefster
08-20-2009, 04:26 AM
Yup I knew that. It's just my memory of the Chiefs from the 90's isn't much. When this cover for SI was done I was only 5 years old. :lol:

You are a young pup. :D

stricken721
08-20-2009, 04:28 AM
You are a young pup. :D

Yup. I think Aussie and I may be the two youngest on this forum.

Chiefster
08-20-2009, 04:32 AM
Well enjoy it while ya can dude! :D

stricken721
08-20-2009, 04:32 AM
Well enjoy it while ya can dude! :D

That I will do.

Chiefster
08-20-2009, 04:36 AM
That I will do.

Good man! :sign0098:

IlovetheChiefs
08-20-2009, 07:56 PM
I remember it well, haha. Unfortunately, I believed it too! lol


We actually were favored to win??? I was 8 YO, I wouldn't remember something like that.

Yeah we were coming off a stellar 1995 where we were 13-3 and the number one playoff seed. Man we had such a great shot THAT year to win it all. Lost to the wild card, 9-7, before Peyton Manning, Colts. If we didn't botch that game we definitely could have gone on to beat Pittsburgh at our place in the AFC championship. And then Dallas in the SB would have been a challenge but they weren't as good as they were anymore from 1992 and 1993 under Jimmy Johnson. Dang, '95 should have been ours!



I remember SI making a big deal about our 9-0 season too. Dr. Z picked us that year too. We all know what happened after SI pointed out we were 9-0 too.

Yeah in 2003 they put CHIEFS PERFECT on the cover which was so cool but then we lose the next game!



I love that cover of SI. Would look good framed and up on a wall. :bananen_smilies046:


Yeah it would :)

I got it as my background display on the computer right now.

IlovetheChiefs
08-20-2009, 07:58 PM
but its not blood its just chief pride :D

Reminds me of a 1978 movie "Attack of the Killer Tomatoes" where the tomoatoes killed a person and the police show up to the crime scene and the cop says, "Wait a minute. It's not blood. It's tomato juice!"

hermhater
08-20-2009, 08:53 PM
That was an awesome cover.

The movie not so much.

wolfpack
08-24-2009, 01:04 PM
Jeez, I really miss Marcus. That guy ran with such grace and was such a class act. It's no wonder Davis had him on the bench; he was a good human being. Can't have guys like him representing a crew of convicts, amirite?
Him and preist was fun to watch. the way the would slide and cut, with no effort at all. LJ cant or wont do that and when he even tries, it looks like all the grace of a cement truck.